منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان

منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان
 
الرئيسيةالتسجيلأحدث الصوردخول
 

 Electric Machinery Fundamentals (Power & Energy)

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
eng_ghost
مراقب عام المنتديات والحوار العام ومنتدى الهندسة المدنية
مراقب عام المنتديات والحوار العام ومنتدى الهندسة المدنية
eng_ghost


عدد المساهمات : 4632
تاريخ التسجيل : 16/04/2008
العمر : 38
الموقع : just in my dreams ,, i can reach any place
رقم العضوية : 1036
Upload Photos : Electric Machinery Fundamentals (Power & Energy) Upload

Electric Machinery Fundamentals (Power & Energy) Empty
مُساهمةموضوع: Electric Machinery Fundamentals (Power & Energy)   Electric Machinery Fundamentals (Power & Energy) I_icon_minitimeالسبت 27 يونيو - 12:47

:البسمله:





Electric Machinery Fundamentals (Power & Energy) 51i96k3vmJL

Electric Machinery Fundamentals (Power & Energy)
By Stephen J. Chapman
* Publisher: McGraw Hill Higher Education
* Number Of Pages: 746
* Publication Date: 2004-05-01
* ISBN / ASIN: 0071151559[/size]

Review:

Sets an Excellent Standard
I have three standard textbooks on electric machines, and the best one by far is Stephen Chapman's Electric Machinery Fundamentals (fourth edition). Chapman has the rare ability to strike a golden balance between theory and practice, and between rigour and informality, such that the theoretical actually illuminates the practical. His discussion on power transformers is the best I have seen anywhere, and he maintains that same high quality throughout the book. Along the way, he has even managed to correct a subtle misconception that I had held for several years concerning Lenz's law. The print quality is superb and the diagrams are sharp and clear. I would like to answer a comment that another reviewer had against this book, namely, that this book uses log or semilog scales. I think we should be grateful that Mr. Chapman had the good judgment to use log or semilog scales, or else we are going to have a book that is hundreds of miles long and wide!


حمل 3

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]





منقول2
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://WwW.EngAswaN.C0M
Terminator
مشرف قسم هندسة القوى والآلات وحول العالم
مشرف قسم هندسة القوى والآلات وحول العالم
Terminator


عدد المساهمات : 1168
تاريخ التسجيل : 22/02/2008
العمر : 36
الموقع : In a Transformer
رقم العضوية : 614
Upload Photos : Electric Machinery Fundamentals (Power & Energy) Upload

Electric Machinery Fundamentals (Power & Energy) Empty
مُساهمةموضوع: رد: Electric Machinery Fundamentals (Power & Energy)   Electric Machinery Fundamentals (Power & Energy) I_icon_minitimeالسبت 27 يونيو - 12:59

الله عليك يا باشا يا كبير

مجهود ممتاااااااااااااااااااااز
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
Electric Machinery Fundamentals (Power & Energy)
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Electric Machinery Fundamentals 4th Edition ,,, الكتاب + الحلول
» Electric Machinery, 6th Edition
» Electric Power Distribution Equipment and Systems
» Advances in High Voltage Engineering (IEE Power and Energy)
» Fundamentals of Electric Propulsion

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان :: مكتبة منتدى هندسة أسوان :: مكتبة قـسـم هندسـة القوى والآلات-
انتقل الى: